اجرای شیروانی

اجرای شیروانی

اجرای شیروانی امروزه یکی از مهم ترین عوامل ساخت مکان و خانه میباشد شیروانی بر سقف ساختمان انجام میشود وبه دلیل مقاومت و استحکام بالایی که دارد و در بسیاری از عوامل مانند رطوبت ، گرما ، و هوای سرد  و…. تاثیر گذار میباشد .

سقف های شیروانی  در طرح های متفاوتی ساخته میشوند و جهت های مختلفی دارند و به نوع معماری ساختمان بستگی دارد و به دسته های یکطرفه تا چهار طرفه تقسیم میکنند که هر شیوه اجرای مختص خود را دارد.

اجرای شیروانی

سقف شیروانی که در انگلیس Gablet Roof و در آمریکای شمالی و اقیانوسیه Dutch Gable نام دارد، به گونه‌ای از سقف گفته میشود که دارای شیب می‌باشد و شکلی‌ سه‌ گوش به سقف خانه میدهد.

یکی‌ از مسائلی‌ که در رابطه با چنین سقف هایی وجود دارد آن است که فضای موجود در اتاق زیر شیروانی را بسیار کم می‌کند. اما نمیتوان مزایای استفاده از این گونه سقف را نادیده گرفت. در منطق سردسیر و مرطوب که بارش باران و برف بسیار زیاد می‌باشد، استفاده از این گونه

سقف‌های شیبدار کمک می‌کند تا آب باران و برف به راحتی‌ بتواند از لوله هایی که به آنها ناودان گفت میشود، سرازیر شده و به به پایین بریزند. در چنین حالتی نیزی به برف روبی نمی‌باشد و همچنین استحکام مصالح ساختمانی بیشتر خواهد بود. از دیگر مواردی که میتوان به عنوان

مزیت برای این سقف‌ها اشاره کرد آن است که هزینه ساخت و اجرایی این دسته از سقف‌ها بسیار کمتر می‌باشد و مصالح به کار گرفته شده در آن مقرون به صرفه تر خواهد بود. اما در کنار این مسائل می‌توان اشاره داشت که تعمیر این سقف‌ها کمی‌ دشوارتر باشد چرا که شیب موجود باعث میشود ناتوان به رحنمای به روی آن ایستاد.

مراحل اجرای شیروانی در سقف شیب دار :

جهت انجام عملیات و اجرای شیروانی شیبدار میبایست ابتدا نشیمن مناسبی جهت قرار گرفتن زیر سازی سقف انجام داد برای این کار درو تا درور فضای مورد نظر را با پروفیل های فلزی و چوبی بصورت کلاف ایجاد میکنند. این نوع کلاف باید کاملا با سازه اتصال به اسکلت وصل شود تا بر اثر عوامل آب و هوایی مانند باد و باران جدا نگردد. ,این کلاف با توجه به وسط سقف ارتفاع آن طول دهانه آن و مصالح پوشش روی آن با پروفیل های متفاوتی قابل اجرا می باشد.

بلندترین دهنه مورد نیاز سقف را ساخته و در محل مورد نیاز قرار داده می شود. سپس پروفیل های جانبی جهت ایجاد شیب سقف به پروفیل اصلی متصل خواهد شد.این امر تا پایان زیر سازی سقف شیبدار شیروانی ادامه پیدا خواهد کرد. لازم با ذکر است فاصله پروفیل های فرعی سقف های شیبدار شیروانی با توجه به میزان نیروی وارده به سقف طول پروفیل و مصالح پوشش سقف شیروانی متغیر خواد بود که عموما به صورت نقشه های اجرایی قبل از شروع به کار مشخص می گردد.

اجرای شیروانی

 

سقف  های شیروانی انواع و طرح های مختلفی دارند بعضی از آنها بصورت ساده  و یا پیچیده طراحی و تنظیم میشود . آنچه در طراحی و اجرای شیروانی قابل اهمیت است توجه به نوع اقلیم محیط مورد نظر است مثلا در منطقه شمالی کشور اجرای سقف ها باید به صورت پیچیده طراحی شود زیرا عوامل آب و هوایی مانند باران  تاثیر گذار است . زیرا در این صورت زاویه شیب بیشتر میشود و از رطوبت و دما از داخل شیروانی به سقف جلوگیری میکند.

امروزه اجرای شیروانی برای سقف با متریال و طرح های متنوعی انجام میشود و از پوشش های فلزی ، سفالی ، طرح ورق سفال ، وررق ذوذنقه و … استفاده میگردد.

اجرای شیروانیهزینه اجرای شیروانی :

هزینه اجرای سقف شیبدار شیروانی بسیار متنوع است و با توجه به مساحت بنای مورد نظر متریال مورد استفاده در اجرای سقف و همچنین طراحی سازه و زوایای معین شده برای قسمت های مختلف آن،برسی و محاسبه می گردد.

طراحی و اجرای سقف شیبدار شیروانی توسط گروه متخصص ثامن روف میباشد که دارای تجربه بالا در این زمینه شما  را راهنمایی خواهد کرد و با استفاده ی بهینه از مواد و متریال متناسب با محیط منجر به افزایش طول عمر سازه ی مورد نظر شوند و هزینه اجرای سقف شیروانی را به حد عقل برسانید. با ما همراه شوید .

ثامن روف  متخصص اجرای شیروانی با بالا ترین کیفیت و طرح های متنوع

شماره تماس جهت ارتباط با ما :  02155449457

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.