خرید اینتر نتی آلاچیق

ساخت آلاچیق در حیاط خانه

ساخت آلاچیق در حیاط خانه

ساخت آلاچیق در حیاط خانه : آلاچیق یکی از سازه های پرکاربرد در فضاهای باز مانند حیاط، باغچه و پارک ها، آلاچیق ها هستند.(ساخت آلاچیق در حیاط خانه)

آلاچیق ها به طور کلی سازه هایی سر بسته ایی هستند که با محیط باز اظراف خود در ارتباط اند؛ از آلاچیق ها چه در نمونه سنتی و چه در نمونه های امروزی و مدرن برای زیباسازی، فضا سازی و ایجاد محیطی برای اجتماع افراد و لذت بردن از فضای بیرونی و طبیعت استفاده می شود. معمولا آلاچیق ها تنها دارای سقف می باشند اما نمونه های متعددی و

جود دارد که دارای دیواره های جدا کننده نیز هست.(ساخت آلاچیق در حیاط خانه)

انواع آلاچیق ها

آلاچیق ها از نظر مواد استفاده شده در ساخت به چهار  دسته اصلی تقسیم بندی میشوند:

  • آلاچیق فلزی
  • آلاچیق چوبی
  • آلاچیق سنگی
  • آلاچیق ترکیبی

آلاچیق فلزی

این گونه آلاچیق ها به دلیل ساخته شدن از فلزات اصولا مقاومت بالایی دارند و معمولا در محیط های عمومی بیشتر مورد استفاده قرار  می گیرند زیرا هم هزینه کمتری دارند و هم مقاومت بالایی نسبت به هزینه ای که صرف می کنید دارند. از مزایای دیگر اینگونه آلاچیق ها مقاومت  در برابر عوامل آب و هوایی است.

ساخت آلاچیق در حیاط خانه

 

آلاچیق  چوبی

اینگونه آلاچیق ها بیشتر در محیط هایی از جمله باغ و باغچه های بزرگ کاربرد دارند زیرا جلوه بسیار زیبایی به محیط می دهند.

از معایب اینگونه آلاچیق ها هزینه ای زیادی است که صرف ساخت این آلاچیق ها می شود. عمده ترین جنس چوبی که در اینگونه آلاچیق ها مورد استفاده قرار می گیرد چوب ترمووود است که به دلیل تراکم بالا نسبت به نفوذ آب مقاومت خوبی دارد علاوه بر این مورد این چوب مزایای دیگری از جمله مقاومت نسبت به پوسیدگی و خوردگی توسط حشرات دارد.

ساخت آلاچیق درحیاط خانه

آلاچیق سنگی

اینگونه آلاچیق ها پر هزینه ترین نوع آلاچیق است که به جز سقف تمامی نقاط آن از سنگ های طبیعی یا ساختمانی ساخته می شود. این نوع آلاچیق پر تنوع ترین نوع آلاچیق است.(ساخت آلاچیق در حیاط خانه)

 

 

آلاچیق ترکیبی

اینگونه آلاچیق ها پرکاربردترین نوع آلاچیق ها هستند و موادی از جمله : آلومینیوم، آهن، چوب و … به کار می رود . اینگونه آلاچیق ها در باغ ها، پارک ها، جنگل ها و … ساخته می شود.

آلاچیق باز، نیمه باز و تماما بسته

انتخاب این مورد وابسته به نوع آب و هوای محیطی است که خواهان استفاده در آن هستید. نمونه های مختلف و متنوع از آلاچیق های بودن دیواره و باز، یا دارای دیواره های مشبک و یا دیواره های کامل وجود دارد که مواد استفاده شده در آن نیز می تواند متفاوت باشد.

سبک های متفاوت آلاچیق

آلاچیق با سبک سنتی

آلاچیق هایی که با طراحی سنتی ساخته می شوند معمولا به سادگی با محیط و طبیعت هم خوانی خواهند داشت البته که سایر سبک های دیگر نیز در صورتی که به درستی طراحی و  اجرا گردند، زیبایی خاص خود را دارا می باشند.  متریال چوب بسیار مناسب طراحی های سنتی بوده و شما می توانیداز آن برای آلاچیق سنتی خود استفاده کنید. عمدتاً در اجرای آلاچیق های سنتی از متریال هایی با رنگ روشن استفاده می شود.

آلاچیق های سنتی اغلب به صورت چند ضلعی منتظم طراحی می شود و دارای نرده هایی با طراحی های شلوغ و لوزی شکل هستند. سقف این دسته از آلاچیق ها به صورت شیروانی یا گنبدی بوده و می توان به جز چوب، در آن از سایر متریال همچون سفال، نی، آجر و … نیز استفاده نمود.(ساخت آلاچیق در حیاط خانه)

آلاچیق با سبک مدرن و امروز

این دسته از آلاچیق ها دارای طرخ های چند ظلعی غیر منتظم و یا مکعبی است و ماده اصلی استفاده شده در این نوع آلاچیق ها فلز است.

امروزه آلاچیق هایی با ترکیبی از سبک های مدرن و  سنتی طراحی و اجرا می شود که بسیار زیبا و جذاب است.(ساخت آلاچیق در حیاط خانه)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.